poniedziałek, 16 lipca 2018

Jak zrobić makaron z cukinii?

Na blogu pojawił się już prosty przepis na ryż z kalafiora, który jest doskonałym zamiennikiem zwykłego ryżu na dietach niskowęglowodanowych, a dziś z kolei pomysł na zdrowy, warzywny zamiennik zwykłego makaronu, czyli makaron z cukinii :).

cukinia, makaron z cukinii, przepis, warzywa, zdrowe odżywianie, wege, keto, low carb, raw food

Makaron z cukinii może się sprawdzić szczególnie teraz w ciepłe dni, kiedy nie bardzo chce nam się jeść i opychać sytymi daniami, jest lekkostrawny, może być zarówno daniem głównym podanym z sosami lub stanowić formę sałatki, dodatku do obiadu albo po prostu może być zdrową przekąską pomiędzy posiłkami. Tego typu makaron z powodzeniem może być stosowany na dietach wegańskich, gdzie nie jada się produktów z dodatkiem jaj, albo jeśli przyrządzony jest na surowo, sprawdzi się na diecie witariańskiej/raw food. Jak pisałam wcześniej, jest też świetnym zamiennikiem makaronu na dietach low carb, dla diabetyków i osób, które z różnych powodów, czy to zdrowotnych, czy związanych z odchudzaniem, starają się ograniczać zawartość węglowodanów w diecie, a tym samym eliminują produkty z mąk zbożowych. Makaron można robić na różne sposoby, bardziej profesjonalny i przypominający swoim wyglądem cienkie spaghetti, wyjdzie wówczas, gdy do jego przyrządzenia użyjemy specjalnego sprzętu zwanego spiralizerem (nie jest drogi i można go bez problemu dostać na allegro). Inny łatwiejszy sposobów, to użycie zwykłej obieraczki do warzyw, z której powstają cienkie paseczki, a jeśli są zbyt szerokie, to można je dodatkowo pokroić nożem. Makaron z cukinii można podawać z różnymi sosami i dodatkami w zależności od diety, na dietach mięsnych mogą to być popularne sosy pomidorowe z mięsem mielonym lub sos carbonara, a na dietach wegetariańskich sprawdzi się sos pesto.


Jak zrobić makaron z cukinii? 

Składniki:

- 6 cukinii średniej wielkości
- 2 łyżki oleju kokosowego
- 1/4 łyżeczki soli himalajskiej lub kłodawskiej
- 1/4 szklanki wody 

Jeśli posiadasz w domu spiralizer użyj go do przyrządzenia makaronu zgodnie z instrukcją obsługi, a jeśli nie, użyj obieraczki do warzyw, pokrój cukinie w długie wstążki, a następnie za pomocą noża pokrój je w cienkie paseczki na wzór makaronu spaghetti (cukinii nie trzeba obierać, jej skórka jest również jadalna i zdrowa, a poza tym nadaje potrawie ładny kolor). Na dużej, wysokiej patelni, na średnim ogniu, rozgrzej olej kokosowy, wrzuć cukinię i smaż 3 minuty, często mieszając. Dopraw solą i dolej wody. Gotuj jeszcze przez ok. 5 minut, od czasu do czasu mieszając, aż cukinia zmięknie. Odcedź przed podaniem. Makaron oczywiście można też jeść na surowo i dodawać go do różnych surówek i sałatek. 

Z podanego przepisu powinny wyjść 4 porcje makaronu, wartości odżywcze dla jednej porcji (1 szklanki) to ok. 106 kcal - Tłuszcz 7 g, Węglowodany 10 g, Białko 2 g, Błonnik 3 g. 




Przeczytaj też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...