czwartek, 31 sierpnia 2017

Eveline Cosmetics - Remodelująca maska antycellulitowa Slim Extreme 4D Professional

Ostatnimi czasy cellulit stanowi coraz większy problem, wydawałoby się, że dotyczy on głównie osób z nadwagą, jednak często zdarza się, że również szczupłe osoby narzekają na ten nieestetyczny defekt na skórze i nijak nie mogą sobie z tym poradzić.
Według mnie główną przyczyną pojawiania się "pomarańczowej skórki", z którą nie miały problemu nasze babki, jest zła dieta i mała aktywność fizyczna, czyli "normalne" życie w krajach cywilizowanych. W związku z tym nie ma innej możliwości na poradzenie sobie z cellulitem, jak zmiana stylu życia na zdrowszy i bardziej aktywny, a do tego można stosować "wspomagacze" w postaci kremów, zabiegów pielęgnacyjnych, różnych sprzętów i gadżetów, które mogą ułatwić naszą walkę o piękną skórę.
Jednym z takich produktów antycellulitowych, jaki miałam okazję ostatnio przetestować, jest remodelująca maska antycellulitowa marki Eveline Cosmetics, która cieszy się dobrymi opiniami, dlatego uznałam ten produkt za godny uwagi.






Opis produktu:

Remodelująca maska antycellulitowa to silnie skoncentrowany preparat wyszczuplający, intensywnie ujędrniający i skutecznie likwidujący cellulit.

Szczególnie polecany dla osób z nadwagą i odchudzających się, u których skóra jest mało elastyczna, przesuszona, ze skłonnością do wiotczenia.
 
Produkt testowany dermatologicznie.

przygotowanie i stosowanie:

Niewielką ilość maski nanieść na wybrane partie ciała. Wmasuj okrężnymi ruchami.

Produkt nie wymaga spłukiwania. Dla wzmocnienia efektu owiń ciało folią i pozostaw na 15-45 minut (szczegółowy sposób użycia na odwrocie etykiety wieczka).




Skład: 





Cena: 30 zł / 300 ml



Kilka słów ode mnie:  Maska znajduje się w ślicznym, turkusowym pojemniczku z grubego plastiku, zakręcanym standardową zakrętką. Dodatkowo wewnątrz kosmetyk zabezpieczony jest folią ochronną, co chroni przed drogeryjnymi "macaczami" :D.
Maska ma kremową, nieco tłustawą  i treściwą konsystencję i miętowo-eukaliptusowy zapach. Po rozprowadzeniu produktu na skórze, trzeba chwilę poczekać aż się wchłonie, pozostawiając uczucie subtelnego, przyjemnego chłodzenia. Maska pozostawia delikatną powłokę, jednak nie ma ona nic wspólnego z tłustym, lepkim filmem, nie musimy się obawiać, że zacznie się przyklejać do ubrania.
Jak to bywa z kosmetykami Eveline, na opakowaniu mamy sporo obietnic, m.in. takie, że maska wyszczupla i zwalcza cellulit w 79%, ciekawe czemu nie w 80 xD. Oczywiście nie mamy się co oszukiwać, maska nie wyszczupli i nie zwalczy cellulitu, jeżeli się nie weźmiemy za siebie i nie zaczniemy od podstaw, czyli od odpowiedniej diety i sportu. Dla mnie to taki wspomagający balsam do ciała, który dzięki swoim właściwościom dobrze napina i ujędrnia skórę, sprawia, że staje się ona gładsza i nawilżona, jednak nie zlikwiduje całkiem problemu, nie mamy co liczyć na cud.
Maska jest wydajna, nie zauważyłam skutków ubocznych w postaci uczulenia, podrażnienia, jednak skład ma dość długi, więc nie wiem jak sprawdzi się przy wrażliwej skórze.
Jeżeli stosujecie takie kosmetyki antycellulitowe, to warto zwrócić uwagę na ten produkt, jako na dobry balsam pielęgnacyjny o mocnym działaniu wygładzającym i ujędrniającym  :).




wtorek, 29 sierpnia 2017

Pomysły na szkolne lunch boxy dla dziecka

Dopiero co witaliśmy wakacje, a tu już koniec :(, osobiście bardzo się stresuję tym faktem, ponieważ mój syn idzie do pierwszej klasy, zaczną się prawdziwe obowiązki, nauka, odrabianie lekcji itp.
Rozmyślając o szkole, zastanawiam się również nad tym, jakie posiłki mogłabym przyrządzać synowi na drugie śniadanie, aby było to coś zdrowego i pożywnego, a nie ograniczyło się tylko do zwykłej kanapki czy drożdżówki, syn jest niestety wybredny i moje dietetyczne przekąski nie zawsze mu smakują.
Na dziś wyszperałam w czeluściach internetu trochę inspiracji na lunch boxy, które można zapakować dziecku do szkoły, tak by posiłki były nieco urozmaicone i atrakcyjne dla dziecka.

These animal themed Bento Boxes are inspiration for healthy meals that are also adorable and fun for your kids. http://hative.com/fun-and-easy-school-lunch-ideas-for-kids/

EASY, Healthy Lunch Ideas for Kids! Bento box lunchbox ideas to pack for school, home, or even for yourself for work! Make packing lunches quick and easy! | www.kristineskitchenblog.com

Lunchbox Ideas for PreSchoolers - with no boring sandwiches! Inspiration for more interesting pack ups for kids | http://www.tamingtwins.com

Lunchbox

PicMonkey+Collage3.jpg 700×1,000 pixels

23 Back to School EASY & Adorable Bento Lunch ideas for Kids!

Best of 2014 - Creative Sandwich Ideas for kid's lunchbox

Five Fun Ways to Make a PBJ - my kids thought these were so fun! Perfect for school lunch ideas.

,

Wow! A plethora of preschooler meal ideas thanks to Becky of Food For Harper.

Pack a healthy, lunch! DIY Lunchables for #ProjectLunchBox on FamilyFreshCooking.com © MarlaMeridith.com

Tons of lunch ideas! Yummy Lunch Ideas - Yummy Lunch Box Gallery - Easy Lunch Boxes, Bento Lunches

Ideas para la lonchera

8 Easy, Healthy and Delicious Lunches for Back To School. With tons of ideas along with options for nut free, dairy free and gluten free choices. There is something for even picky eaters who will want to finish their food with no leftovers. Perfect for adults too who are looking for recipes and ideas other than sandwiches to bring to work along with tips on how to be more efficient when packing lunch boxes.

30 packed lunch ideas to put in your @easylunchboxes

We love sharing our Re-Play moms recipes and meal  ideas. Here are some great breakfast ideas that will please any slippy head. @hartiandhealthy  #recipes

Vegan Mother Hubbard: Vegan Toddler Meals #9

Here+are+28+Easy+Toddler+Meal+Ideas+from+a+Registered+Dietitian+mom.+They're+quick,+healthy+and+great+for+lunch+or+dinner.

Back to School Lunch Ideas your kids will love! Healthy snack ideas, healthy lunch ideas, and tips and tricks for making lunch ahead of time! #EasyLunchboxes

Packing a lunchbox doesn’t need to be a chore! Check those simple steps to put together a healthy, nutritionally balanced lunchbox for your child that is full of flavours, wholesome ingredients, fruit and vegetables so they are focused, bursting with energy and full. Don’t forget to pack water, too!

100+ Easy Lunchbox ideas with free mix and match printable

forget the little kids, i'm going to use these ideas when I have to pack a lunch for work!

Healthy Lunch Box ideas, brought to you by Chevrolet Traverse #traverse

sweet and lovely crafts: fall & halloween lunches part 2

Un creativo desayuno para los pequeñitos que aman a los dinosaurios

Ideas para las loncheras de los niños en el #RegresoAClases.

bento lunchbox ideas

Bento Lunch Ideas - a whole week's worth -Skye

10 Brilliantly Creative Lunch Ideas That’ll Please Any Child

25 Bento Lunchbox Ideas for Back to School - Spaceships and Laser Beams

Bento Snackbox - schoenstricken.de

This must be the coolest mom ever. There are dozens of adorable ideas for packing a lunch.  Bento Day 149  They’re bouncy, trouncy, flouncy, pouncy, fun, fun, fun, fun!

O.W.L. Camp Bento Lunch

Giraffe bentos

I love Phineas and Ferb.  So much.

Źródło: Pinterest





Co sądzicie o takich lunch boxach? :)



poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Jak utrzymać porządek w kuchni podczas gotowania?

Gotowanie dla wielu osób jest prawdziwą przyjemnością, dzięki temu można uruchamiać swoją kreatywność i wymyślać coraz to nowe przepisy, oraz doskonalić swoje umiejętności kulinarne, by dogadzać podniebieniom najbliższych, w końcu nie bez powodu powstało przysłowie "przez żołądek do serca" :).
Niestety gotowanie ma również swój minus, jakim niewątpliwie jest bajzel w kuchni, powstały podczas naszego oddawania się bez reszty kulinarnej twórczości, a którego sprzątanie do przyjemnych nie należy.
Kuchenny chaos warto ogarniać na bieżąco, po pierwsze po to, by później mieć mniej sprzątania, a po drugie, bo ułatwia to gotowanie.
W dzisiejszym wpisie znajdziesz kilka praktycznych wskazówek jak utrzymać porządek w kuchni w czasie gotowania. Zapraszam :)



1. Użyj miski na odpadki

Jak wiadomo, podczas przyrządzania żywności pojawiają się różne odpadki typu obierki czy gniazda nasienne, zamiast zostawiać je na blacie lub biegać co chwilę do kosza, warto przygotować sobie większą miskę, do której na bieżąco będziemy wrzucać niepotrzebne pozostałości. Miseczkę warto położyć na blacie, na którym pracujemy, co pozwoli zaoszczędzić czas.



2. Używaj elastycznej maty do krojenia zamiast deski 

Pewnie wielu z Was jest znana sytuacja, gdy podczas próby wrzucenia posiekanych warzyw z dużej deski do garnka, spora ich część spada na podłogę. Znacznym ułatwieniem jest elastyczna mata, którą można zgiąć i dzięki temu trafić z warzywami, czy innymi drobno krojonymi produktami, prosto do garnka, dzięki temu unikniemy bałaganu.



3. Wyjmij kosz na śmieci

Jeśli kosz na śmieci trzymasz w szafce, warto wyjąć go i ustawić w wygodnym miejscu, blisko blatu, przy którym rozpakowujesz jedzenie. Jeśli kosz ma pokrywę, to na czas gotowania, warto ją zdjąć. Dzięki temu szybko i bezproblemowo możesz wrzucać do niego wszelkiego rodzaju opakowania z żywności, puszki, papiery czy plastikowe pojemniczki po mięsie.



4. Zbieraj od razu wszystko co spadnie na podłogę 

Wszystkie drobne elementy żywnościowe, które niechcący spadną na podłogę, warto od razu zbierać i wyrzucać, to pozwoli zaoszczędzić czas na późniejszym sprzątaniu, a poza tym nic nie przyklei się do kapci. Chyba dla nikogo nie jest przyjemne chodzenie po "rozciapcianym" owocu czy kawałku makaronu :).



5. Umieść łyżki pomiarowe w kubku 

Zanim przejdziesz do gotowania przygotuj łyżki pomiarowe, które będą Ci potrzebne, włóż je do kubka lub słoiczka i ustaw na blacie, na którym przyrządzasz posiłki, po użyciu łyżkę przepłucz i wkładaj ponownie do kubeczka. Dzięki temu unikniesz poszukiwania potrzebnych łyżek i miarek po całej kuchni, lub wyciągania i niepotrzebnego brudzenia następnych.



6. Przygotuj naczynie z gorącą wodą i płynem na brudne akcesoria kuchenne 

Przed rozpoczęciem gotowania warto w zlewie lub w innym miejscu, przygotować naczynie z gorącą wodą i płynem, w którym będziemy umieszczać sztućce i inne akcesoria kuchenne zabrudzone podczas gotowania. Dzięki temu resztki żywności nie zaschną i łatwiej będzie później umyć akcesoria, poza tym umieszczając je na bieżąco w jednym naczyniu, unikniemy bałaganu na blacie kuchennym.



7. Używaj pokrywek i sitek ochronnych przeciw pryskaniu tłuszczu

Aby uniknąć rozpryskiwania się płynnych sosów, zup i tłuszczu po całej kuchence, warto stosować pokrywki, a także specjalne sitka/osłonki na patelnię, które skutecznie chronią przed wydobywaniem się tłuszczu. To pozwoli utrzymać kuchenkę w czystości i zaoszczędzić czas na późniejszym sprzątaniu



8. Przygotuj butelkę z wodą i płynem 

Mniejsze elementy można zamaczać na bieżąco w specjalnie przygotowanym naczyniu z wodą i płynem, a z kolei większe typu miski, kubki, talerze warto przemywać "na szybko", zaraz po użyciu, przygotowaną wcześniej wodą z płynem. Ta czynność pozwoli uniknąć zasychania resztek jedzenia na naczyniach, dzięki czemu łatwiej i szybciej umyjemy je w późniejszym czasie, nie trzeba będzie ich szorować.



9. Gotuj wolniej

Z pewnością najlepszym sposobem na zminimalizowanie bałaganu jest wolniejsze gotowanie. Jeśli przygotowujesz posiłki powoli i rozmyślnie, wolniej mierzysz, wolniej siekasz, robisz wszystko starannie i nie wykonujesz wielu czynności naraz, to łatwiej jest uniknąć rozsypywania czy rozrzucania jedzenia i akcesoriów po całej kuchni.




Staracie się utrzymywać porządek w kuchni podczas gotowania?


niedziela, 27 sierpnia 2017

Jak ułatwić sobie prasowanie?

Żelazko to obowiązkowy sprzęt w każdym domu, bez którego w dzisiejszych czasach nie moglibyśmy się obyć i wydawałoby się, że nie ma nic prostszego niż prasowanie, w końcu każdy to potrafi. Jednak prasowanie można sobie ułatwiać lub utrudniać, jeśli nie wykonuje się tej czynności poprawnie, dlatego dziś na blogu pojawi się kilka wskazówek (dla niektórych oczywistych), które podpowiedzą jak ułatwić i przyspieszyć prasowanie.



1. Odpowiednie suszenie

Aby prasowanie szło sprawnie warto o tym pomyśleć już wyjmując ubrania z pralki. Materiały trudne do wyprasowania rozwieszaj kiedy są jeszcze mokre, przed rozwieszeniem prania strzepnij je, aby się rozprostowało. Przypinaj pranie jak najmniejszą ilością klamerek, co pozwoli uniknąć charakterystycznych "odcisków", a także staraj się rozwieszać pranie tak, by szwy pokrywały się ze sznurem, wówczas nie odbije się na nich kreska od sznura. Koszule warto suszyć na wieszakach.
Suszenie w suszarce bębnowej i odwirowywanie na wysokich obrotach, zwiększa ilość zagnieceń na ubraniach, więc jeśli masz taką możliwość, pozwól ubraniom schnąć samodzielnie.



2. Ustaw deskę do prasowania

Deskę do prasowania można odpowiednio wyregulować i dopasować do swojej wysokości, co znacznie ułatwia prasowanie i pozwala uniknąć bólu pleców. Wyreguluj deskę, aż znajdzie się na poziomie bioder, łokieć powinien być wygięty pod kątem 90 stopni, a ramię powinno swobodnie się poruszać.



3. Oczyść żelazko

TUTAJ pisałam na temat czyszczenia przypalonego żelazka, dodatkowo przed każdym prasowaniem warto sprawdzić czy na żelazku nie pozostały jakieś zabrudzenia czy paprochy, które utrudnią prasowanie i zabrudzą ubrania. Brudnym i przypalonym żelazkiem nie da się prasować, więc trzeba pamiętać o jego regularnym czyszczeniu.



4. Czytaj metki na ubraniach

Przypalone ubrania to efekt naszej lekkomyślności, zamiast czytać metki i dopasować temperaturę żelazka do materiału, prasujemy wszystko w jednej, najczęściej wysokiej temperaturze. Jeśli zależy Ci by Twoje ubrania nie przypaliły się, zawsze sprawdzaj informacje podane na metce, zresztą to samo dotyczy prania i ogólnego postępowania z nowym ciuchem :).
Aby sobie ułatwić pracę, możesz posegregować ubrania od tych, które wymagają prasowania przy niskiej temperaturze i stopniowo ją zwiększać, przy materiałach wymagających wysokiej temperatury.



5. Prasuj tylko czyste ubrania 

Ważne aby zawsze prasować czyste ubrania, nigdy brudne! Wysokie temperatury w żelazku mogą utrwalić plamy i zabrudzenia znajdujące się na tkaninie, a także wzmagają nieprzyjemne zapachy. Myślę, że ten punkt może szczególnie dotyczyć panów, bo to im zdarza się czasami nosić jedną przepoconą koszulkę kilka dni :D. Nie róbcie tego!



6. Pamiętaj o wodzie w żelazku

Prasuje się głównie parą wodną, dlatego trzeba pamiętać, by zbiorniczek z wodą zawsze był napełniony, dzięki temu wszelkie zmarszczki i zagięcia na materiale zostaną ładnie wygładzone.



7. Delikatne materiały prasuj przez szmatkę bawełnianą

Jeśli nie masz pewności jak prasować delikatne materiały, najlepiej użyj do tego bawełnianej szmatki, która będzie stanowić barierę ochronną między ubraniem a żelazkiem. To pozwoli uchronić tkaniny przed gorącem żelazka oraz przypaleniem, dotyczy to szczególnie tych ubrań, na których konieczne jest uprasowanie kantów.



8. Prasuj na lewej stronie

To najlepszy i najbezpieczniejszy sposób by uniknąć "wyświecenia" materiału, a także zabrudzenia, jeśli żelazko jest przypalone lub brudne.



9. Prasuj "z włosem"

Jeśli na tkaninie widoczny jest kierunek włosa, staraj się prasować "z włosem", wzdłuż włókien, wówczas ubranie jest wygładzone i nie rozciąga się.



10. Omijaj guziki i zamki błyskawiczne

Guziki i zamki z tworzyw sztucznych mogą się przypalić i stopić pod wpływem wysokiej temperatury, dlatego warto pamiętać, by omijać je podczas prasowania



11. Stosuj preparaty do prasowania

Na rynku dostępne są różne preparaty ułatwiające prasowanie, zawierają one m.in. krochmal, silikon czy zmiękczacz do tkanin, dzięki czemu znacznie ułatwiają prasowanie, a także nadają ubraniu ładny zapach.



12. Polub gadżety

Producenci dbają o to, by ułatwiać życie Paniom Domu, w związku z tym w sklepach dostępne są nie tylko specjalne preparaty do prasowania, ale również różne gadżety, które umilają i przyspieszają naszą pracę.
Warto zakupić sobie termoizolacyjną rękawicę ułatwiającą prasowanie klap i kołnierzyków, streamer parowy do prasowania na wieszaku, czy siateczkę chroniącą przed przypaleniem i świeceniem się ubrań.




Lubicie prasować?  :)


sobota, 26 sierpnia 2017

Pierre Rene - Automatyczna kredka do ust Lip Matic 11

Dla większości kobiet niezbędnikiem kosmetycznym są szminki, które sprawiają, że usta pięknie się prezentują i wyglądają bardzo kobieco, jednak aby były one pełniejsze i ładnie obrysowane, warto sięgać również po kredki do ust, będące dopełnieniem makijażu.
Ciekawą ofertę kredek posiada firma Pierre Rene, która wprowadziła na rynek aż 16 odcieni matowych, automatycznych i wygodnych w użyciu konturówek, a jedną z nich sama miałam okazję przetestować.








Opis produktu: Automatyczna konturówka do ust o kremowej konsystencji gwarantuje gładki i precyzyjny makijaż ust. Zapewnia pełen kolor i mocne krycie. Długotrwała formuła utrzymuje się na ustach przez wiele godzin. Wodoodporna. Dostępna w 16 odcieniach.



Cena: ok. 15 zł / 0.4 g



Kilka słów ode mnie: Konturówka znajduje się w solidnym, plastikowym opakowaniu, zamykanym zatyczką. Kolor opakowania jest dostosowany do koloru kredki, u mnie jest to odcień 11, czyli coś pomiędzy bordo a brudnym różem. Gumowa oprawka w miejscu trzymania kredki, ułatwia wykonanie makijażu, sprawia, że jest ona bardziej poręczna. Dzięki automatycznemu mechanizmowi, można wysuwać odpowiednią ilość kredki, a potem ją schować, chroniąc przed złamaniem się.
Konturówka ma przyjemną konsystencję, trochę kremową, jednak nie za miękką, po nałożeniu na usta zastyga, dając efekt matu.
Kredka ma dobrą pigmentację i długo utrzymuje się na ustach, jest wodoodporna, więc nie tak łatwo jest się jej pozbyć.
Ogólnie jestem bardzo zadowolona z tej kredki i chętnie sięgnę po inne odcienie :).




piątek, 25 sierpnia 2017

Zdrowsze zamienniki cukru

Niewątpliwie jedną z głównych przyczyn chorób cywilizacyjnych jakie dotykają świat, jest biały cukier. Odkąd ludzie zaczęli spożywać jego duże ilości, coraz większym problemem jest otyłość, choroby serca czy cukrzyca, która całkowicie wyniszcza organizm. Niestety aktualnie cukier dodawany jest do większości produktów spożywczych, nawet takich, w których nie spodziewalibyśmy się go, dlatego warto zwracać uwagę na składy produktów i nie dać się nabrać na podchwytliwe nazwy typu "syrop glukozowo-fruktozowy", bo to również jest cukier.
Dla własnego dobra warto zrezygnować z cukru, lub przynajmniej ograniczyć jego spożywanie, a zamiast tego do słodzenia stosować zdrowsze zamienniki, których spis znajdziesz poniżej :).



Erytrol (Erytrytol) - kiedy postanowiłam wypróbować dietę ketogeniczną (niskowęglowodanową) priorytetem było dla mnie maksymalne, restrykcyjne ograniczenie węglowodanów do 50 gram dziennie, w związku z tym szukałam takiego zamiennika cukru, który nie zawiera węglowodanów. Jednym z takich produktów okazał się być erytrol, ponieważ węglowodany w nim zawarte są całkowicie wydalane i nie wchłaniają się do krwi, czyli tak jakby ich w ogóle nie było. 
Erytrol pozyskuje się w procesie naturalnej fermentacji pod wpływem drożdży (Yarrowia lipolityca), podczas której glukoza zamienia się właśnie na ten słodzik. Naturalnie występuje on również w niektórych owocach, wodorostach, grzybach, winie i sosie sojowym.
Smak erytrolu nieco różni się od cukru, a także jest mniej słodki (ok. 60-70 % słodyczy cukru).
Słodzik ten jest zdecydowanie jednym z najzdrowszych zamienników cukru, w przeciwieństwie do sztucznych słodzików typu aspartam, nie powoduje żadnych szkód, a nawet wpływa korzystnie na nasze zdrowie, ponieważ może zapobiegać próchnicy, gdyż ma zdolności do hamowania procesu fermentacji niektórych cukrów przez bakterie w jamie ustnej, a także pełni funkcję antyoksydacyjną, łącząc się z wolnymi rodnikami i chroniąc organizm przed ich szkodliwym działaniem.



Stewia - kolejnym zdrowym słodzikiem jest stewia, którą pozyskuje się z rośliny o tej samej nazwie występującej w Ameryce Południowej. Stewia jest ok. 300 razy słodsza od cukru, można ją spożywać w postaci proszku (wyciągu) lub suszonych liści, które również są dostępne w sklepach ze zdrową żywnością. Jeśli chodzi o produkty w proszku, to trzeba być ostrożnym i zwracać uwagę na skład, ponieważ producenci dodają do stewii różne dodatki typu maltodekstryna, która zawiera węglowodany i powoduje skoki cukru, wspominałam o tym TUTAJ
Czysta stewia bez dodatków, nie zawiera węglowodanów i kalorii, jest bezpiecznym słodzikiem, który może być stosowany przez cukrzyków i osoby odchudzające się. 
Zdecydowanym minusem stewii, jest smak, który nie każdemu przypadnie do gustu



Ksylitol - zwany cukrem brzozowym, ze względu na to, że kiedyś pozyskiwany był z kory brzozy, ale aktualnie głównym surowcem wykorzystywanym do jego produkcji jest kukurydza.
Ksylitol zawiera o 40% mniej kalorii od cukru, a także bardzo wolno podnosi cukier we krwi, posiada 14-krotnie niższy indeks glikemiczny niż cukier. Słodzik ten smakuje jak cukier i dorównuje mu poziomem słodkości, jednak spożywany w dużych ilościach może powodować problemy trawienne jak wzdęcia i biegunki. 
Ksylitol jest zdrowym, naturalnym zamiennikiem cukru, jednak według mnie nie jest tak dobry jak erytrol, ponieważ zawiera kalorie i węglowodany, mimo, że jest ich o połowę mniej niż w cukrze, to jednak są :).



Pozostałe zamienniki - do zdrowszych zamienników cukru możemy jeszcze zaliczyć produkty, które co prawda zawierają węglowodany i są kaloryczne, ale posiadają wartości odżywcze i nie są tzw. "pustymi" kaloriami, nie powodują też takich szkód w organiźmie jak biały cukier, do tego typu zamienników zaliczymy: owoce/bakalie, miód naturalny (nie sztuczny!), melasę, karob, syropy (klonowy, daktylowy, z agawy), inulinę, słody (ryżowy, jęczmienny). 





Stosujecie jakieś zamienniki cukru?